Dossier N242

Alkmaar A9 - Noord-Scharwoude N504
Laatstbekend administratief nummer (tot 1993): S7

Datum
Feit
Bron
2e helft 1935 Aanbesteding grondwerk en fundering Huygendijk - spoorlijn Alkmaar - Heerhugowaard  
begin 1936 Grondwerk en fundering Huygendijk - spoorlijn Alkmaar - Heerhugowaard voltooid  
begin 1939 Aanbesteding grondwerk en fundering de Omval - Huygendijk  
begin 1939 Aanbesteding deklaag Huygendijk - spoorlijn  
begin 1940 Zijtak naar Alkmaar voltooid (Nieuwe Schermerweg)  
begin 1940 Aanbesteding wegvak spoorlijn - Broekerweg  
2e helft 1940 Wegvak spoorlijn - Broekerweg voltooid  
2e helft 1940 Aanbesteding fundering met bestrating Broekerweg - Noord-Scharwoude  
begin 1941 Grondwerk en fundering Omval - Huygendijk voltooid  
begin 1941 Aanbesteding deklaag Omval - Huygendijk  
2e helft 1941 Deklaag de Omval - Huygendijk voltooid  
2e helft 1941 Deklaag Huygendijk - spoorlijn voltooid  
2e helft 1941 Fundering met bestrating Broekerweg - Noord-Scharwoude voltooid  
1955 Aanbesteding bouw Leeghwaterbrug over Noord-Hollands Kanaal  
17-07-1957 Aanbesteding aanleg toeleidende wegvakken tussen Heilooerdijk en N-H Kanaal  
14-06-1958 Openstelling Leegwaterbrug en toeleidende wegvakken voor het verkeer  
zomer 1961 Aanleg wegvak Leeghwaterbrug - Kennemerstraatweg  
begin 1962 Openstelling wegvak Leeghwaterbrug - Kooimeerplein  
22-05-1963 Openstelling wegvak Kooimeerplein - Kennemerstraatweg  
1971 In werking stelling VRI's met kruispunten Omval en Nieuwe Schermerweg  
1973 Aansluiting met nieuwe weg Westtangent gemaakt, geregeld met voertuigafhankelijke VRI  
1976 Aanleg VRI met N504 te Noord-Scharwoude  
1976 Start aanleg 2e Leeghwaterbrug  
1976 Aanleg verdubbeling wegvak Leeghwaterbrug - De Omval  
1976 Aanleg verdubbeling wegvak Bestevaerstraat - Leeghwaterbrug  
1977 Aanleg VRI met N504 voltooid  
1977 Openstelling wegvak Leeghwaterbrug - De Omval (2x2)  
1977 In werking stelling VRI met N244  
1977 In werking stelling VRI met kruispunt Bestevaerstraat  
1977 Openstelling wegvak Bestevaerstraat - Leeghwaterbrug (2x2)  
1977 Openstelling 2e Leeghwaterbrug  
1978 In werking stelling VRI met kruispunt Broekerweg Heerhugowaard  
     
10-02-2003
Openstelling bypass A9 - N242 als 80 km/h stroomweg 2+2
ASW.nl
14-09-2004 Gunning ombouw gedeelte A9 - N508  
06-2005 Start reconstructie gedeelte A9 - N508  
22-02-2008 Openstelling ombouw gedeelte A9 - N508 voor verkeer  
16-05-2008
Officiële opening ombouw gedeelte A9 - N508 als 80 km/h stroomweg 3+2

 

Noord-Scharwoude N504 - Middenmeer A7
Laatstbekend administratief nummer (tot 1993): S4

Datum
Feit
Bron
begin 1935
Aanbesteding grondwerk en fundering Verlaat - Aartswoud
begin 1936
Grondwerk en fundering Verlaat - Aartswoud voltooid
begin 1936 Aanbesteding deklaag Verlaat - Aartswoud  
eind 1936 Deklaag Verlaat - Aartswoud voltooid  
begin 1937 Aanbesteding grondwerk en fundering Noord-Scharwoude - Verlaat  
begin 1938 Grondwerk en fundering Noord-Scharwoude - Verlaat voltooid  
begin 1939 Aanbesteding deklaag Noord-Scharwoude - Verlaat  
begin 1940 Deklaag Noord-Scharwoude - Verlaat voltooid  
1942 Aanleg wegvak kruispunt N242/N241 - Verlaat  
1942 Wegvak kruispunt N242/N241 - Verlaat voltooid  
1942 Openstelling wegvak N241 - Aartswoud voor verkeer (1x2)  
1971 Start aanleg nieuw wegvak Verlaat - 't Hoefje (bij Nieuwe Niedorp), reservering voor 2 rijbanen, voorlopig 1 rijbaan in aanleg  
1971 Opbreken van wegvak Terdiekerweg - Het Paadje ivm ruilverkaveling en aanleg bovengenoemd wegvak  
1972 Openstelling nieuw wegvak Verlaat - 't Hoefje met 1 rijbaan (1x2)  
1973 In werking stelling VRI met kruispunt 't Hoefje  
     
18-05-1981
Openstelling gedeelte beb. kom Nieuwe Niedorp - Oudelanderweg
Verkeerstellingen N-H 1981
04-2003 Start omlegging ged. Roskamsluis - Smuigelweg  
10-2004 Openstelling omlegging Roskamsluis - Smuigelweg als autoweg 80 km/h (1x2)  

Bekijk het verloop van deze provinciale weg op autosnelwegen.net
© NHwegen.nl, alle rechten voorbehouden. Overname van gegevens is alleen toegestaan met bronvermelding.
Laatste bewerking: